Comeback

Det känns att våren närmar sig. Ändå var idag första gången jag gav mig ut och promenerade på Brunnsvikens is, på väg hem från tegelhögen i Solna.

Det beror på flera saker. Det var länge sedan jag gick där i dagsljus och utan att ha bråttom till någon buss. Det var länge sedan det var lika vackert väder som idag, med strålande sol och runt nollan. Efter att ha försovit mig markant imorse vaknade jag till på riktigt först efter dagens första kaffe, strax efter lunchen.

Jag har insett att jag är riktigt bra på att lura mig själv att "jag tränar". Visst, att gå på gym två gånger i veckan är väl okej, men en försämring jämfört med höstens fyra pass i veckan. Nu har jag dessutom sprungit två gånger i snömodden, på mindre än en vecka! Inga långa rundor, men det är en början. Jag kan bara hoppas på en fortsättning.

- "Asså hur fan ska jag kunna klara skolan nu när Big Brother börjar igen? Jag vet ju hur det var sist liksom..."
Jag log en smula där jag satt på bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0