Sånt där får man inte säga till mig...

"Jag måste bara säga att kvalitén på arbetena är riktigt hög, jag har inte sett såhär bra elevarbeten på flera år! Särskilt ert arbete tänkte jag på, läste häromdagen i [semi-vetenskaplig träningstidsskrift] en liten notis om håll, men det finns knappt några seriösa, pålästa artiklar om det. Här har ni ju faktiskt gjort ett vetenskapligt arbete och gjort en sammanställning av forskningsfältet, det vore kul om ni kunde få den publicerad!"

Nu känns det som ett tag sen min blogg gjorde skäl för sitt namn... känns som om en förändring av detta börjar gnaga mig i hasorna.

På måndag ska jag dessutom på anställningsintervju, ska kanske bli privatlärare, och på detta håll inte inför högskoleprov, utan för gymnasie- och kanske högstadieelever, eller nåt. Tänka sig. Allt tack vare en flyktig kommentar från kamrat Emanuel, men kanske främst det faktum att han rekommmenderat mig för det!

Vi får väl se var man landar, om man gör det.

Kommentarer
Postat av: Linda

Landa på månen!

2011-01-13 @ 18:47:15
Postat av: Grilljanne

du har nog döpt din blogg mer lämpligt än du själv någonsin kommer inse. men det är alltid kul när det går bra för andra=) grattis till dina fina insatser!

2011-01-13 @ 20:31:36
Postat av: Elias

Ja, det går säkert bra! Testa, och skit i det om det inte funkar.

2011-01-13 @ 21:03:13
URL: http://mittegetval.blogg.se/
Postat av: Dr Hybris

Den första tuppen på månen, trevlig tanke! Kanske blir höns i curry istället, vi får se!

2011-01-13 @ 21:27:34
URL: http://doktorhybris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0