Spöke från förr

Idag på bussen mot Engarn från Resarö möttes jag av en bekant figur från förr. En sådan dam som kan tänkas ramla ibland, under inflytande av... dryck. Hon kan tänkas dyka upp och be om hjälp med slagen armbåge, passa på att kolla lite på Hockey, och kanske rentav hinna gå på muggen innan det bär av från bryggan.

Tänk att hon står på benen fortfarande, om än knappt på bussen. Hur gammal är hon egentligen? Det är väl säkert 10 år sedan mugg-incidenten, och 5 sedan jag såg henne senast. Tiden har nog varit relativt vänlig mot henne ändå... eller?

Det blåste hårt på mig idag, jag satte allehanda nålar på dockor på KS, gav blod och jourschema på DS, snodde hänglås och privatlärde litegranna. Bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0