Det artar sig

Trodde jag slarvat bort den lapp med insamlade underskrifter från höstens och vårens jourer på akuten. Visst var de intressanta och givande, men jag slipper ju gärna göra om dem.

Hade dugga idag, borde gått vägen, men som vanligt kunde jag långt ifrån allt. Det är nog inget jag direkt eftersträvar heller. Är jag först ut och godkänd är jag nöjd, parameter 1 uppfyllde jag åtminstone idag.

En grå dag och ingen gymkamrat, en medicinkurs med spännvidd på 2 terminer som går mot sitt slut vilket bjuder på separationsångest redan nu, bortslarvade jourer och ett papperskaos värdigt min far hemma, där jag jagat jourblad. Jag har haft bättre dagar.



Det blev bättre också! I segerruset tog jag en sväng tur och retur till Sollentuna station med smörjd och nypumpad cykel. Det gick fortare än 607'an! Visst blev jag väl svettigare också, men kan ju knappast säga mig vara i högform.

Nu fattas bara vårsolen för att på allvar väcka tuppen...


Förresten! Såg i min härligt rosa klinisk medicin-bok att det finns något som heter "binge eating disorder" som karakteriseras av "attackvis överätning utan försök till kräkningsprovokation". Fascinerande tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0