Vad har Hägernäs, kattsand, frysrensning, Nacka, akutmottagning och döda bilbatterier gemensamt?

Ja det blir väl jag det.

Jag och Sara sitter och häckar i Hägernäs där vi sedan i torsdags agerar vaktposter och kattskötare. De två mistrarna verkar trivas ganska bra med sällskap, och det gör vi också, så länge man får sova bakom stängd dörr. De brukar också vilja sova bakom åtminstone halvstängda dörrar. Garderobsdörrar. De lömska små svinen bryter sig in bland alla klädhyllor de kan hitta, lägger sig till rätta och pälsar ner en stund när de slumrar. De avslutar besöket med att riva ner allt från hyllorna vid sitt sorti, gärna så att det lägger sig ivägen för skjutdörrarna som då inte kan öppnas, vilket inte direkt underlättar uppstädandet.

Jag köpte kattsand, därför halverade vi beståndet av entrecote i frysen. Den spontant improviserade rödvinssåsen blev en hit som jag inte riktigt räknat med heller!



Efter att inte på något sätt kunnat få tag på vår kära mentor inför utvecklingssamtalet i fredags var jag och Fanny övertygade om att hon var på semester, men för att vara riktigt säker ringde jag till kliniken hon jobbar på under fredag morgon visade det sig att visst var hon där, hon satt dessutom med två andra studenter och undrade lite över varför vi inte hört av oss. Så bar det av till Nacka också.

Lördag 10-14 spenderades på Danderyds akutmottagning, men tack och lov inte som patient. Det var lärorikt och spännande, även om jag inte gjorde några direkt heroiska insatser, vilket som tur var ingen väntade sig.

14-15 låg jag på en brits och agerade försöksperson för ett hjärt-ultraljud, under en hjärtsviktsföreläsning med efterföljande demonstrationer där nyfikna figurer fick ställa frågor. Jag är tydligen frisk.

På lördag kväll var det dags för Iron man 2, som var häftig, men inte direkt urtypen av djup film... men det kanske inte är vad man är ute efter när man går och ser en film som Iron man 2. Vi hade tillgång till bil, eftersom den inte fick åka med till New York, så självklart tänkte vi ju glida i den till Täby Centrum.

Självklart startar inte fanskapet. Jag blir upprörd. Skitbil.

Men katter och flickvän är mysigt.



Kommentarer
Postat av: Mästaren

Förbannade jävla dyngåk! Jag ska rulla den över kajkanten när jag kommer hem!



Iron Man 2...jag ska jobba för att vi ska se den ikväll!

2010-05-09 @ 19:40:28
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0