Plugga tills du blöder!

Mitt i det evinnerliga helvete som en "Integrerad deltentamen (4,5 HP)" medför är det inte utan att man blir lite rastlös och då är det lätt hänt för två likasinnade bröder att börja gå lös på varandra med kanyler.




Resterande bråte sparar man i en improviserad skyddsbehållare, som tidigare bara innehållit pastasås. Så går det till i hemmalabbet. Analysera proverna? Nejvarfördet? Det var blodvite vi var ute efter här!

Nu kanske ni undrar vad "Integrerad deltentamen (4,5 HP)" betyder? Det kan vi väl uttrycka som fyra terminers heltidsplugg kondenserat ner till ett litet nätt "det här ska du kunna". Jamenvaskönt.

Imorrn ska jag ta körkort 14.00, men jag hoppas att själva examinationen ska innehålla så lite "uppkörning" som möjligt, då det är ett kliniskt körkort det rör sig om, och varken jag eller de stackars "frivilliga" patienterna skulle uppskatta om vi blir alltför... invasiva.

Kommentarer
Postat av: Grilljanne

Får Tuppar ha (ta) körkort?

2010-05-26 @ 10:01:17
Postat av: Dr Hybris

Om tuppen i fråga kan utföra ett bukstatus och auskultera hjärta korrekt har han en god chans... ;)

2010-05-26 @ 10:48:11
URL: http://doktorhybris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0