60 m häck är en blodig batalj



Nej, det är inte självskadebeteende. Nej, vi har ingen kattunge i huset.

En doft av tvåtakt omger mig. Fickor, hår och skägg är fyllda med löv och sågspån. Samtliga extremiteter är randiga och fyllda med taggar; här har trädgårdsarbetats!

Hela fredagen ägnades åt att såga, bryta och klippa ned den vidrigaste häck som världen skådat. På sina ställen var den 2½ meter hög och 1 meter djup, på andra ställen hade den mer beskedliga mått, men den var alltigenom taggig. Nu ser den mer ut som en tafflig axelhög palissad utan varken löv eller grenverk. Men tro fan om inte klippningen kommer underlättas i fortsättningen.

Med stöd av dragkampsbror framåt kvällen bemästrades saten, och dagen efter släpades hela åbäket över till den eminenta eldgropen där en veritabel masugn styrd av tre eldande furior snabbt förtärde snåren...

Jag har aldrig hatat någon annan form av växtlighet lika mycket. Någonsin. Men att säga upp sig från jobbet nu, av alla tillfällen, vore småkorkat. Nu finns det bara lätt jobb kvar, när häcken är avverkad. Det var en investering i arbete, smärta och blod. Framtiden är ljus.

Men helvete heller om jag vill plugga för diagnostik-tentan på måndag. Sysslar hellre med agnostik.

Har ägnat en del av dagen åt att läsa på om Egypten, målet för min och Saras resa om sisådär en månad. Pruta artigt men bestämt, klä på dig och stoppa för fan inget otvättat i munnen (gäller väl förvisso alltid), är väl sammanfattningen. Börjar bli riktigt spänd och taggad inför resan, tänk vad jag ska bada, svettas och äta god mat! Tydligen behöver man turistvisum också, nån som har ett till salu?

Kommentarer
Postat av: Mästaren

...enbart gällande det där med visum, jag har Tre till USA liggandes, varav ett giltigt i typ 75 dagar till. Du kan få det för en lektion i Call of Duty 2!

2010-05-15 @ 21:30:23
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/
Postat av: Dr Hybris

Ta nå lugnande och kör, e bara det det handlar om i ditt fall. ;)

2010-05-16 @ 20:15:02
URL: http://doktorhybris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0