Funderingar

Varför har det tagit mig 3 år och 4 förklaringsmodeller för att äntligen fatta vad kapitalförsäkring innebär? Jag har ju pengar i såna, vore ju på sin plats att fatta varför!

Varför i helvete luktar Vaxholms kaj fiskpinnar... i mars?! Vore ju en annan sak om Winbergs uteservering var öppen och de stekte strömming, men det var inte en käft där, utom ett gäng frusna änder, ett par småbarnsmammor och en A-lagare... Kanske var han som luktade.

Varför ska barn sätta/lägga sig i så äckliga saker de kan? Det ligger lite halm, hö eller strö eller nåt liknande, numera halvruttet, på kajen, gissningsvis för att ge alla fän, av fjädervariant, en sportslig när det är -20 utomhus... Det förklarar inte varför Noel, ca 1½, prompt skulle face-planta i det.

Varför har jag inte ätit än? Den kan jag faktiskt svara på: För att jag inte är färdig med maten riktigt än.

Varför har jag inte gått och lagt mig? Hänvisar till ovanstående.

Varför ser jag lobotomerad ut?


Det KAN bero på kryssningen jag just kommit hem ifrån, då bilden togs. Den var rolig.

Att man älskar rock n' roll, är det anledning nog att lägga mer Daim i jukeboxen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0