Allt i livet kan förklaras med diagram och tabeller!



Saturday Morning Breakfast Cereal är en skum webcomic jag läser, och med jämna mellanrum presenteras där förklaringar i form av diagram till livet, döden, sociala interaktioner eller som i det här fallet religioner.

Jag har alltid haft lätt för att lära mig efter visuella stimuli, och pluggar därefter mest genom att titta på sammanfattande bilder/flödesscheman de gånger jag slår upp en bok.

Det är säkert därför jag tycker det här är så fasansfullt roligt. Hur väl Zach Weiner lyckas förklara vår sjuka, sjuka värld med ett simpelt diagram bidrar ju naturligtvis också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi ja den var onekligen rolig =)

2010-01-17 @ 23:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0