Ryktet går...

Ryktet om min kulinariska storhet har, behjälpt av oförtjänta vingar, nått Uppsala. Jag hade en beställning på köttfärssås más grande idag, så därför packade jag in familjen i bilen och for norrut.

Eller om man ska tona ner hela vansinnet så var det på det viset att jag med mor och far idag hälsade på bror med sambo (så jävla lustigt... på nå vis) och vi lagade lunch där. Förutom att den var god så var det roligt att träffa människorna, och se att Andrea mår bättre. Vi hoppas innerligt att det inte vänder igen, utan nu är det bättring som gäller!

Det slog mig idag att senast jag var i Uppsala för att hälsa på bror var våren 2008, när jag skrev körkortsteorin där. Han har hunnit flytta två gånger sedan dess, men bor på samma gata. Praktiskt. Jag hittade nästan dit.

Man blir ju sugen på en egen lya, men mina egeninredda 14 kvm duger gott, särskilt med tanke på vilka jag bor med, och vilka små bestar som bor med mig. Priset är inte att rynka på näsan åt heller. Läget är ju faktiskt helt okej om man tänker på att jag ska spendera våren på Danderyds sjukhus. 35 minuter till skola/sjukhus, så nära har jag inte haft det sedan innan gymnasiet! Våren blir fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0