Det jag EGENTLIGEN gör just nu...

är att ta igen en liten nätt vetenskaplig restuppgift på något så stimulerande som magsår, som jag missade medan jag umgicks med Liftwaffe in dem Alps auf Åre!

Det faktum att jag skriver detta, råkar vara inloggad på facebook och har ett parti mahjong startat i bakgrunden är bara en slump, det är bara en paus, som råkar ha pågått sedan någon timme.

Vill man inte så har man alltid någon överslagshandling att göra, för istället för att göra något HELT annat och totalt ge fan i uppgiften sitter man och stirrar på ett tomt worddokument tills man mår så dåligt att man bara MÅSTE göra något helt annat, som att diska eller skura golvet.

I slutänden känner man att man ansträngt något oerhört, är helt utmattad, och har säkert skrivit ned en halv sida med bara skräp.

... Tänker man till så är det just det jag gjort nu, men inte i min inlämningsuppgift, utan här istället. Det är nästan ännu sämre.

Att inte få något gjort och sedan må dåligt över allt man har att göra ter sig smått ineffektivt. På stället march!

Manöver, lägg an, givakt och roger ut!

Kommentarer
Postat av: Mästaren

Det som skiljer dig från övriga syskonskaran, är att dina överslagshandlingar oftast är inproduktiva. Vi två andra försöker ibland trigga produktiva händelsekedjor med dig inblandad...alla anar redan hur det brukar gå.



Så lira din mahjong du, så hugger veden sig själv!



Hehe, nu ska jag slösurfa på blocket, säg inte det till någon!

2010-02-01 @ 21:11:10
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/
Postat av: Dr Hybris

Låt oss hoppas att just denna av dina överslagshandlingar INTE blir produktiv. ;)

2010-02-02 @ 21:29:08
URL: http://doktorhybris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0