Brasklapp?

Ja vad i helvete betyder det?

Efter gediget wikipediande verkar det vara brasklappar jag levererar när jag inför ett set på gymet säger att "det här kommer ju aldrig att gå", bara för att gardera mig ifall det faktiskt skulle skita sig.

Påtal om gym.

"Vänta lite, får vi jag kolla på ditt gymkort?" Plötsligt finns jag inte i Friskis och Svettis datasystem, och när jag väl spåras via personnummer så har jag tydligen inte betalat för att få gyma.

DET HAR JAG FANIMEJ VISST!

Jag får komma in "för den här gången" och väl hemma letar jag febrilt efter det kvitto jag minns med mig att jag sparat sedan årskortet inköptes för 11 månader sedan. Jag har ett tydligt synminne av det, det VET jag...

minnet är säkert av att jag tar upp det ut plånboken och slänger det i papperskorgen, det lär jag ju inte behöva mer.

Visst, det är ju högst en månad jag blir blåst på, och inte blir man gladare av att inse att man sparat kvitton på saker i 7 år eller liknande, saker man redan slängt eller eldat upp, men de kvitton som fortfarande kan vara värda att spara... gödsla med dem!

Helvete.

Kan man säga att detta är en brasklapp?
"Du är nu registrerad, men spara kvittot... så att du är säker."

Härmed ger jag fingret till opålitliga system. Tråkigt nog börjar jag förstå min luttrade gamle far som insisterar på att alla viktiga uppgifter ska sparas som skrymmande papperskopior. Jag vill inte bli gammal.

Kommentarer
Postat av: Elias

DU är ett opålitligt system om du börjar jiddra om pappas rätt till..........................................................................................................................................................................osv...



;-)

2009-10-19 @ 02:10:34
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/
Postat av: Elias

DU är ett opålitligt system om du börjar jiddra om pappas rätt till...................................................................osv...



;-)

2009-10-19 @ 02:11:11
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/
Postat av: Elias

DU är ett opålitligt system om du gör antydan till närmanden av pappas arkivmetoder!!! ;-)

2009-10-19 @ 02:12:48
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/
Postat av: Elias

Fattar ingenting...ibland syns inläggen, ibland inte...nu jävlar...nu ska jag lägga in dom så många gånger att inget annat ryms på servern...nä. Ät upp mig!!!

2009-10-19 @ 02:14:07
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/
Postat av: Emil

Haha, det syns, jag lovar, alla fyra.



STRÄÄÄCK!

2009-10-23 @ 00:04:14
URL: http://doktorhybris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0