Slappskallar och svinpest

Nedre badrummet är satt i karantän, handsprit utdelas i hallen av en herre vars klädsel för tankarna till Tjernobyl 1986. Smärre överdrifter, javisst, men bror min har halsmandlar stora som köttbullar och går runt och leker influensa. Febern har väl gått ner ändå, så snart är han tillbaka på geriatriken på Danderyd och smittar ner gamlingar igen.

Det var en av tre huvudnyheter.

Nr 2 lyder som följer: Slappskallen som omnämns i rubriken är ingen annan än jag. Jag har inte "orkat" uppdatera blogg, eller göra särskilt mycket annat heller för den delen, den senaste tiden. Visst, ett trädgårdsjobb i Norrtälje, en häckklippning på Resarö, men då fick jag ju betalt. I skrivande stund skulle jag egentligen vara hos min granne och klippa gräs, men det vet inte han, så jag gör det imorrn istället. Efter 5 timmars PS2 och en lätt lunch sitter jag nu här i ett apatiskt tomrum och tuggar på min egen läpp. Slappskalle var ordet. I väntan på att åka till gymet i goda vänners lag blev jag oerhört inaktiv. Jag skäms nästan. Men bara nästan, för den skam jag en gång hade förmågan att känna har jag sedan länge dövat med allt mer frekventa överdoser av lättja.

Den tredje stora nyheten är att jag äntligen fått tummen ur angående något jag funderat på i åratal. Jag har beställt en CO2-pistol och ska leka desperado i trädgården resterande lediga tid! Något jobb har jag inte, nejnej, men pengar ska spenderas, o ja!



Plötsligt slänger jag en blick på inlägget och ser att det är rätt torftigt, en bild eller nåt annat kul skadar ju inte. Men jag har inga aktuella bilder, kamera äger jag ingen, förutom min mobil, och den tar jag sällan bilder med numera. Men jag har ju hela datorn full med vrickade bilder, det är ju bara att välja en gammal pärla!

Jaha nähe, så sket sig det då? Jävla sida som inte laddar när jag vill det. Surt gick jag och matade katt med vindruva och nu jävlar får det vara bra. Ska spöa upp mamma på Betapet (gratis online alfapet-ripoff), på hennes begäran, innan jag åker och gymar. Hej.

Kommentarer
Postat av: Linnita

inte för att skryta men jag är väldans bra på betapet... i alla fall när jag har min bror och svägerska med mig, eller pappa=)

2009-08-08 @ 15:31:15
URL: http://woodnymph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0