Rude awakening

Efter att ha varit hos min farbror med familj i Kalmar igår skulle jag framföra vårt ekipage de 5 milen tillbaka till Borgholm under småtimmarna. Jag böjer mig ned för att klia mig på en fotknöl och upptäcker något stort och slemmigt som jag inte vanligtvis brukar tillåta kring andra kroppsdelar än... äh.

Panik hjälper ingen. Jag stannar på närmaste öde busshållplats längs vägen och känner hur sagda slem har börjat krypa på mig. Jag tänder lyset och ser en snigel slira runt min vrist.

EN SNIGEL?! Vilket jävla slag i ansiktet! Så långsam är jag inte, varken till fots eller i bil. Jag måste ha stått still i gräset säkert en halv sekund för länge, så det lilla kräket passade på.

Utedass i all ära, men det här var riktigt äckligt.


Ska ge mig av te bebyggelsen och anmäla mig till kvällens lopp också, ska dessutom se efter om de säljer nå prima luftgevär i järnhandeln, har varit sugen ett tag. Skjuta sniglar kanske?

Kommentarer
Postat av: Mrtin

SKJUT SNIGELJÄVLARNA! Med grovsalt så blire som silver mot vampyrer!

2009-07-16 @ 11:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0