Kanske inte hybris, mer reguljärt vansinne.

Öland drabbades idag av ett skyfall som inte skådats sedan syndafloden, eller åtminstone stormen Gudrun. Min far mätte egenhändigt, i en skottkärra, upp motsvarande 40 mm nederbörd på 1½ timme. Detta ackompanjerades av ett åskväder likt själve Tors framfart, ni vet han med hammaren och get-diligensen.

Jag och kvinnsen spelte då ett parti 500, kortspelet med frustration som mellannamn, naturligtvis först efter att vi ställt ut hinkar och byttor på vinden. Ja, det regnar in.


 
Självklart vann jag partiet, till mycken förtret bland honorna.


Det var då vansinnet slog till. I detta regnande klädde jag mig i så få kläder jag kunde, och gav mig ut och började rensa stengången från ogräs som började inkräkta. Det var en smula kallt till en början, men efter en stund hade jag kommit upp i en sådan frenesi att kylan och regnet inte bekom mig längre, som ni ser.

Slavarbete, egenvalt...

Nåja, "gräsmattan kan bli riktigt bra om den sköts i några tusen år till", för att nämna Asterix och britterna som vi idag inhandlade på dvd, lycka! Stengången blev riktigt fin efter en timmes hackande, som ses på den mittersta bilden, vid den mest sorgliga figuren. Då slutade det naturligtvis regna och bromsarna kom fram och ville festa på min i öppen dager utsträckta lekamen. Då gick jag hem. Efter en dusch jag inte bett om klädde jag mig fin och så for vi till Borgholms China och dinerade, mycket smakligt.

Jag måste ju nämna att vi gjort makalösa klipp ¨på Röda korsets butik idag, ett helt nytt vardagsrum för under laxen!
Denna bild säger nog inte så mycket för er som aldrig varit här, men nåja, någon lär väl bry sig... lite iaf.



Soffa, bord och kuddar för under löken, riktigt lattjo!

Kommentarer
Postat av: Linders

Ja deee.... var ju vackert... råttäten? ;o)

2009-07-18 @ 22:27:57
Postat av: Mets

Blå himmel och sol i Stockholm, med viss turist(neder)börd(a).



:)

2009-07-18 @ 22:47:08
Postat av: Dr Hybris

Soffan var riktigt prima, men en fin spalt bak i ryggen som katter och annat löst folk säkert uppskattar.



Solen i Stockholm lär ha gått över tills nu, eller åtminstone till imorrn va, när vi kommer hem. Vi tar ovädret med oss!

2009-07-19 @ 21:21:52
URL: http://doktorhybris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0