När borde man ge upp...

och låta människor famla i sin egen idioti? Jag vet inte, det beror säkert på hur nära de står en, hur mycket man generellt bryr sig eller om man råkar få betalt för att ta hand om dem.

"Jag anser inte att jag utsätter min omgivning för fara om jag väljer att inte vaccinera mig och jag utsätter inte heller mina barn för fara när jag inte vaccinerar dem. Jag vet att det finns infektionssjukdomar som man kan drabbas av, men anser också att man kan i möjligaste mån klara sig från dem genom att leva sunt,äta bra mat och tillföra extra vitaminer och mineraler. Och sen om man mot förmodan blir sjuk så kan man alltid anlita en skicklig homeopat."


Detta är taget från Svinbloggens kommentarer, som vaccinationsmotståndare och vettvillingar gjort till sin lekplats.

Jag har försökt argumentera emot, men till slut orkar man inte, eller kanske helt enkelt erkänner sig besegrad? Visst får man tro vad man vill? Till en viss gräns? Problemet jag har är nog att jag aldrig riktigt stött på någon som är så förbannat envetet övertygad om något att ingen som helst kritik biter på dem. Då får jag väl ge upp och hoppas att gemene man som läser om påhitten inte sväljer det.

Fy fan va uppgiven jag blir.

Kommentarer
Postat av: Haah

Det där är bara en av många idioter du kommer möta i ditt långa liv. Slösa inte krafterna så här tidigt. Lär dig bara att de finns och är många fler än beräknat.

Gl :)

2009-12-23 @ 11:00:07
Postat av: sillen

Tänk på att du är precis lika envetet övertygad om det du argumenterar för, är inte det lika mkt idioti!? Säker på att just du har rätt?

2009-12-23 @ 18:18:01
Postat av: Sara

Kör du en porsche behöver du inte köra om den gamla bubblan! Inte ens om den lägger i nästa växel ;)

2009-12-23 @ 19:23:34
URL: http://caspita.blogg.se/
Postat av: Mästaren

Vad porrchen gör här vet ingen; kanske ett citat som hamnade fel, eller? Eller så fattar jag inte liknelsen.



De andra berör intressanta ämnen minst sagt.



Men kommande citat taget från en av Emils tidigare arbetsplatser, ger något av vatten på kvarnen kring huruvida Emil själv vet vad som är rätt och fel.



"Han är förskräcklig, den där Eeeemmil...han gör aldrig rätt!"



Yikes...det har jag känt på mig hela tiden!

2009-12-23 @ 20:40:18
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/
Postat av: Dr Hybris

Vet jag om att jag har en porsche behöver jag inte ens tävla med bubblan, hur mycket den än provocerar, gotcha!



Det kanske gäller för alla, men jag kan bara för egen del veta att jag övervägt och resonerat kring även andras ståndpunkter, exempelvis homeopati. Jag ANSER (magiskt och okränkbart ord har jag märkt) inte att blandningar blir starkare ju mer man spär ut dem; man blir inte kraftigare berusad av en lättöl än av ett helrör. Den principen, med utspädning, är grunden i homeopati. Alla är fria att kalla mig idiot för att jag (liksom stora delar av världens labbrockar) väljer att förkasta de idéerna och kalla dem absurda.



"Säker kan man aldrig vara", men har man en förenad forskarvärld bakom sig i åsikten kan man ju ana att det kanske är närmare "sanningen" än mycket annat.



Less blir jag lik förbannat.

2009-12-23 @ 21:43:21
URL: http://doktorhybris.blogg.se/
Postat av: Mästaren

För det första spelar det ingen roll om du vet att du HAR en porsche, du kan inte köra en porsche. Så BEHÖVER tävla, borde vara KAN inte. Fortfarande inte tillräcklig relevans för att bli användbar som liknelse. Got You.



För det andra kan du aldrig hävda att forskarvärlden är förenad, de har inte ingått äktenskap eller någon form av reaktion. Däremot kan ordet enad passa. Men det vet du inte så mycket om, även om du uppenbarligen vill att det ska vara så.



För det tredje kommer ett tips. Välment, utan ironi eller annat trams. DU kommer aldrig närmare sanningen genom att ge dig in och försöka rådda om och mecka på områden du i princip är helt obildad på. Byt område, eller läs på lite mer grundligt innan du råddar. Det KAN tendera att bli pinsamt annars.



Vänliga lyckönskningar från din Mästare.

2009-12-24 @ 01:08:53
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/
Postat av: Dr Hybris

Må så vara, det är jag beredd att försöka göra ansatser till att acceptera, både angående körförmåga, ordval och sanningen.



Det är inte HELT obetänkt jag använder ordet hybris här, borde kanske hållit mig till att hänvisa till de enade prominentstofiler som är mindre obildade och som har läst på.



Vatten på kvarnen, fortsätt skitkastning, god jul.

2009-12-24 @ 13:57:18
URL: http://doktorhybris.blogg.se/
Postat av: Wilhelmina

Hehehe Emil, som min kära papi brukar säga: "Den siste idioten är inte född än"

så du kan paddla motströms i oceanen av dumma sillar hur mycket du vill, men de kommer ändå inte bry sig om dina starka armmuskler.

Tvångsinjicering är nog den enda metoden som skulle fungera.... Eller om Anna Anka kanske promotade hela farsen med att sticka en spruta i sin julskinka, då skulle kanske Sveriges alla bimbofierade och desillusionerade reets nappa på trenden.



Bah jag vill spy av all julmat.

2009-12-24 @ 20:23:46
URL: http://essayskirts.blogg.se/
Postat av: Mästaren

Höj inte blodtrycket och bli småhetsig på grund av ETT misstag. Mänskligheten. Då är du, i allra högsta grad du, dömd till evigt misslyckande pga. dina i sammanhanget bristfälliga talanger. De kan du aldrig skylla på någon annan.



VH.

2009-12-24 @ 21:41:02
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0