Minns ni Sisyfos?

Idag när jag kom hem efter min tenta var det dags att plocka fram snöskyffeln och börja ösa snö vilt omkring mig för att göra uppfarten och verandan någotsånär framkomlig. Men det snöade ju fortfarande. När jag väl gått ett varv med skyffeln började flingorna ansamlas på verandan igen...

Varför bry sig om skiten när det ändå faller mer? Varför inte bara vänta tills den smälter bort, lagom till jul säkert.

Tankarna gick då till hela fenomenet "att studera". Imorse på väg mot tentan tänkte jag att jag skulle kika igenom lite papper från föreläsningar, för att "se till att inte missa något".

Jag kommer inte ihåg ett ord av det jag läste imorse.

Hela studietiden är ju full av sisyfosarbete, lära sig rabbla en massa dynga som man ändå glömmer bort för att behöva "lära sig" till en senare tenta ändå... Rätt poänglöst på många sätt.

Påtal om poänglöst, fast ändå inte, tentan gick nog bra, kändes det som.

Kommentarer
Postat av: Grilljanne

Hugg ved istället för att göra arbete som blir ogjort inom en timme!

"Hugg din egen ved så värmer den två gånger"

2009-12-15 @ 18:11:00
Postat av: Mästaren

Fast Grilljanne, din simpla simulant, det är i alla fall ingen som eldar ute på den där holmen. Och eldar dom så är det bara när frosten håller på att ta över inomhus. Golvvärmen bolmar som aldrig förr. Så ved går inte åt. Eller jo, om jag är där.

2009-12-16 @ 09:29:02
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/
Postat av: Dr Hybris

Grillis kanske ska följa sitt eget råd och sluta försöka studera och ta hand om drift och underhåll på heltid. ;)

2009-12-16 @ 19:14:51
URL: http://doktorhybris.blogg.se/
Postat av: Lina

Åpropå all denna värdelösa snöskottning ;) Här har du en jämlike:

http://www.rixfm.com/webbradio/frameset.php?type=audio&id=5030



2010-01-09 @ 13:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0