Ljudet av vanvett

Minns ni pelarborrmaskinen i träslöjden? Eller ljudet av en liten men jävligt elak elmotor? Förr kunde min dator låta ungefär så när den fick lite för mycket att hålla reda på åt gången. Nu låter den så konstant. Jag trodde att det hade att göra med när jag dammsög den under mina tafatta försök att återuppliva den, inte för att jag trodde att en städning skulle rädda den, utan för att den var dammig. Det blev så roliga ljud i fläktarna när man dammsög där, de gick ju så fort!

En liten vass jävla metallpryl flyger då ut och klipper mig i ögonbrynet. Ont gjorde det. Prylen hittade jag inte förrän pappa lagt den på mitt skrivbord. Som alltid med överblivna delar tänker jag "Äh, den behövs inte, det går ändå."

En vecka och hundratalssvordomar senare lever min dator, med besked. Den surrar hela tiden. Naturligtvis hade jag förträngt vilket fläkt jag misshandlat, och fick ägna en bra stund till att pilla på alla fläktar jag kunde hitta för att kontrollera om brölet fortsatte när jag satte fingret i dem.

Det är fläkten på moderkortet. Vet du inte vad ett moderkort är så kan du säkert inte hjälpa mig, jag vet det knappt själv.

Hjälp mig kväsa oljudet, innan jag tappar datorn nånstans.

Snälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0