Djuplodande problematik

Försöka sparka liv i det förbannade datorskrället eller ta en slant av sparkapitalet och på så sätt effektivt kringgå alla problem? Både och kanske?

Jag har insett att frågan "Är du galen?" kan slängas i ansiktet på en i ett antal olika tillfällen, av olika personer. Att utan en blinkning punga upp 2200 för ett gymkort skulle enligt vissa vara belagt med dödsstraff, liksom att eventuellt investera i en dator för... kanske det dubbla. Men att enbart för nöjes skull köra slut på en tank soppa á 700 spänn, det är ju sånt man ska göra, eller varje jävla helg supa bort både hjärnceller och plånbok. Cellernas värde är svårt att uppskatta pengavärdet i, hos vissa nära noll, men ska man ha sig en riktigt "NAJS" utgång får man enligt vissa vara beredd att hosta upp åtminstone Kalle Linné x 4, detta gärna två gånger i veckan.

Oavsett intressen, prioriteringar och investeringar utmynnar hela vardagen (och helgen) i att saker och ting kostar multum. Jag tänker fortsätta lägga slantar på hög i mitt kassavalv, ta en simtur då och då, och med jämna mellanrum ta på mig spenderbyxorna... de kan dock vara lite svåra att få av sig i tid...



Sen tar lyckan slut.

Kommentarer
Postat av: Mästaren

Jag behöver vare sig valv eller byxor för mina beslut. Jag tar dom som dom kommer.



VH.

2009-12-08 @ 22:46:55
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/
Postat av: Dr Hybris

Aa så kan man ju också göra, men det är ju inte rätt... fråga Erik.

2009-12-09 @ 22:16:37
URL: http://doktorhybris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0