Det kunde varit värre...

Det lärde Matilda mig idag när jag råkade klaga på att jag frös när vi promenerade mot varsitt hem vid 12-tiden.

Min hjärna håller ju med, men resten av mig hade svårt att riktigt trivas med den "trösten". Lite mer övertygad blev jag när jag fick rapport från en gó vän, Norrlandsjägarn Grushaka om att de lattjar runt i -35. Jag har en brasa, och jävligt mycket ved. 9,2 kg katt är för övrigt en mycket god fotvärmare, sålänge han inte bits. Tyvärr har vi sedan många år tränat honom att hugga om man petar på honom med foten, vilket gravt sänker hans fotvärmarbetyg, såvida man inte trivs med lite varmt blod och kattgaddar på, omkring och i fötterna.

Hur svårt låter det för övrigt att vara norrlandsjägare? Som att fäktas med en ladgårdsvägg, inget direkt taktiskt snille. Norrland ligger där det gör, sitting duck.

I -10 tenderar näshår att frysa ihop.




Mördarmaskin.

Kommentarer
Postat av: Mästaren

Försöker du leka pessimist?

Vill du kvala till min division ;-)?

2009-12-19 @ 00:24:55
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/
Postat av: Dr Hybris

Njäe, än platsar jag inte där, det vet jag allt...

2009-12-19 @ 00:37:40
URL: http://doktorhybris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0