Första dagen, andra hösten, tredje terminen.

Arbetet mot den framtida ÄKTA Doktor Hybris har idag återupptagits. Min bedömning är att jag, och de flesta med mig, kommer att överleva denna termin också.

Jag har sedan jag kom hem hittat två lustiga saker som jag vill dela med mig av. Det första är en liten followup till gårdagens hybris angående svininfluensa och fettdoktorn. Hon kan ju mycket väl mena allvar, hon citerades ju faktiskt, men nyhetsrapportering om forskning har ju generellt en tendens att... låt oss kalla det, förskönas kraftigt. Det illustreras rätt bra i denna för övrigt ganska underhållande webcomic:

Saturday Morning Breakfast Cereal - Forskning och framsteg

Det andra var att jag genom att sävligt snoka på ansiktsboken fick nys om "Snutparodin med Dorsin", något jag tyckte var värt att kolla upp.

Jag frustade saliv över halva tangentbordet åtminstone ett par gånger. Sådan är jag.

Kretaskildring får återigen vänta... ni tröttnar nog snart och glömmer det. Jag gör det säkert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0